Followers

Thursday, March 17, 2011

Migrain saja!No point pergi hospital hari hari

Sambungan dari entry Aduh!! sakitnya kepalaku..

Sampai saja saya ke rumah, saya terus masuk ke bilik dan berehat tetapi kepala saya masih sakit dan saya rasa seperti mau muntah saja....ku paksa diri ini untuk melelapkan mata agar kesakitan itu tidak terasa sangat, namun  kesakitan itu datang dan terus datang, menusuk2 di kepalaku....Tanpa disedari, saya berteriak dengan kuat sekali sambil menangis...."Aduh, sakitnya kepala ni, tolonglah, saya tidak tahan sudah"...rasanya seperti sudah tidak dapat bernafas lagi, lalu adik saya datang kepada saya dan bertanya, "Kakak, kenapa ni teriak teriak, kalo sakit diam diam saja lah"..saya terdiam dan terus menangis. Sampai hati juga adik saya berkata demikian dengan saya, sebelum adik saya keluar dari bilik, saya sempat bertanya, "Sapa yang suruh adik bagitau kakak ni?" soal saya.

"Daddy lah yang suruh, dia bilang bising saja"...lalu saya terkedu sebab bukan saya dijenguk tapi saya dimarah pula.

Saya terus menangis dan berusaha untuk tidak beteriak lagi . Lalu saya tertidur. Bila saya bangun, rupanya dah tengah malam dan saya belum mandi dan makan lagi.  Perut ini terasa lapar sekali dan saya gagahi diri ini untuk ke Kamar mandi untuk membersihkan diri. Saya berharap agar sakit kepala itu sudah hilang.  Semasa sedang mandi, sakit kepala itu datang lagi dan saya hanya mampu untuk duduk dan memicit kepala sambil menangis. Rasanya sudah lebih kurang setengah jam saya menangis dan saya cuba bangun dan baru rasa kesejukan sebab badan masih basah kerana air paip masih terpasang...saya mencapai tuala mandi dan terus berbaring di atas katil.  Selepas beberapa ketika saya cuba untuk ke dapur pula sebab sudah tidak tahan dengan bunyi perut yang kelaparan itu.  Apabila sampai ke dapur, alangkah sedihnya rasa hati saya, sebab tidak ada makanan pun yang ditinggalkan untuk saya. Lalu saya beredar balik ke bilik setelah minum segelas air putih saja. Saya terus tidur dengan rasa berdenyut denyut di kepala saya. 

Awal pagi itu, Adik  mengetuk2 pintu bilik menyuruh saya bangun sebab nak ke sekolah, saya membuka mata dan terus duduk. Rasanya kepala tu dah ringan sedikit, lalu  bersiap untuk mandi pagi..Selesai mandi pagi,saya turun ke bawah untuk sarapan pagi dan yang ada hanyalah sepiring mee hoon dan segelas air kosong. Saya terus makan sebab waktu tu perut memang lapar sangat.  

Saya ke sekolah berjalan kaki saja ke sekolah yang cuma terletak 5 minit berjalan kaki, dalam perjalanan saya berdoa agar tak ada penyakit teruk yang menimpa diri ini. 

Masa kelas keempat sejurus sebelum masa rehat , Saya rasa kepala saya mula berdenyut2 lagi dan saya juga merasa pening kepala.  Lalu saya terus mengurut2 kepala dan meminta izin guru yang sedang mengajar untuk ke tandas sebentar.  Sesampai saja saya ke Tandas, saya merasa ingin muntah dan saya muntahkan semua apa yang saya makan pagi tadi.  Kebetulan pada masa itu, seorang pengawas sekolah juga berada di situ dan terus mendekati saya, "Ellen, ko kenapa, sakitkah, mari saya bawa ko p bilik sakit"..saya menganggukkan kepala saya dan terus mengikut pengawas itu. Saya terus berada di bilik sakit itu sampai masa pulang dan kawan2 saya datang dan membawa saya pulang ke rumah.  Sesampai saja saya di rumah saya terus tidur sampailah ke petang.  

Pada malam itu, saya merasa kesakitan itu lagi dan tanpa di sedari saya berteriak lagi , sama seperti semalam..adik saya datang kepada saya dan berkata, "Ko gilakah ini teriak, teriak". Tapi saya tidak mempedulikan apa yang dia katakan itu dan saya terus berteriak kerana tidak tahan dengan kesakitan itu. Pada masa itu, kebetulan Aunty saya ada di rumah dan membawa saya ke hospital.

Sesampai di Hospital, saya di bawa ke Bilik kecemasan dan kebetulan yang bertugas masa itu adalah jururawat yang sama semalam, dia melihat saya dan berkata , "Aik, adik ni lagi, kan semalam dah bagitau ini migrain saja, no point hari2 nak datang sini". 

Saya terus mendiamkan diri sebab saya tidak tahan dengan kesakitan itu.

bersambung...


2 comments:

CIK TOM said...

eh pelik..ni cerita ellen masa sekolah dulu ker?hurm...

Lagenda said...

Dear, u not walking alone..im be here!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...