Followers

Wednesday, March 16, 2011

Aduh!!Sakit kepalaku....

Saya sedang rancak bercerita bila saya merasakan kepala ini bagai ditusuk2 dengan jarum....apakah yang berlaku dengan saya??...Saya menangis dan semua rakan2 memandang dan datang kepada saya, "Ellen, kenapa ko menangis"..saya tak mampu lagi untuk menjawab segala pertanyaan mereka malah saya terus menangis sambil memicit2 kepala saya...

Mereka terus saja memapah dan membawa saya menaiki kereta dan menghantar ke Hospital...Sesampai saja saya di Bilik Kecemasan, Jururawat telah mengarahkan agar saya di baringkan di atas katil...saya masih memejam mata dan meletakkan kedua belah tangan saya di atas kepala  sebab saya tidak tahan dengan kesakitan yang saya rasai saat itu.

Apabila Doktor bertugas datang, "Cik, di mana yang sakit?", saya tak mampu untuk menjawabnya dan cuma menunjukkan bahagian kepala yang sangat sakit itu...Jururawat cuba untuk membuka tangan saya yang masih di atas kepala tetapi saya berkeras untuk tidak mau menurunkannya sebab rasanya saya selesa dengan keadaan begitu. Doktor muda itu berkata, "Adik, tolonglah, kita nak periksa ni"..dengan rasa terpaksa saya turunkan tangan tapi masih lagi memejamkan mata..sakit yang saya rasai amat pedih sekali.  Selepas membuat pemeriksaan...Doktor dan Jururawat itu kembali ke meja mereka, saya menutup semula kepala saya dengan kedua tangan saya.  Tak lama kemudian..Jururawat itu datang dan mengatakan.."Adik, boleh pulang sekarang."..Saya merasa hairan , kenapa tak ada ubat ker, jarum ker yang diberikan pada saya untuk meredakan sakit kepala saya ini.."Kak, tak ada ubatkah?" saya bertanya pada Jururawat itu.  "Tak ada dik, adik berehat saja dirumah sebab adik ni kena migrain"..

Saya terus turun dari katil dengan keadaan yang terhuyung hayang menahan kesakitan itu, Saya keluar dan terus mencari kawan2 saya...mereka terus menyambut saya dan membawa saya duduk di kerusi. "Aik, Ellen, ko ok sudah" soal Veron pada saya.  "Oklah mungkin  ni, sebab Dr bilang saya kena migrain saja. marilah kita pulang" Jawab saya lantas berdiri mendahului mereka.  Mereka membawa saya ke kereta dan menghantar saya pulang ke rumah..

Sampai saja saya ke rumah, saya terus masuk ke bilik dan berehat tetapi kepala saya masih sakit dan saya rasa seperti mau muntah saja....




bersambung......

3 comments:

Ellen said...

Test

Lagenda said...

migrain ka ellen?? Tapi kenapa doktor x bg ubat??

CIK TOM said...

migrain just suh balik je??xbagi ubat pe2...hurm peliknya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...