Followers

Tuesday, March 22, 2011

Kali kedua....

Semalam Ellen telah melalui rawatan yang kedua dan akan ada lagi rawatan2 seterusnya,semoga Ellen kuat untuk menghadapi semua ini...

Selepas rawatan pertama, Ellen tak merasa apa2 kesan , cuma rasa lapar yang melebih saja, tapi apakan daya, nak makan benda2 yang diingini memang payahlah buat masa ni..satu sebab ialah kena berdiet..bukan saja diet dari segi makan tapi diet dari segi RM,...yalah nak buat treatment ni bukan sesuatu yang murah...huhu..abaikan...sedih ni!!!

Selepas menjalani rawatan yang kedua, Ellen rasa penat dan badan ni cam lemah sket, pening2 dan rasa tak berdaya nak bangun ..tapi demi kebosanan dan kerinduan mendalam pada blog..Ellen gagahi juga untuk on lappy ni dan terus berada di tempat2 korang....tangan Ellen bengkak..mungkin kerana jarum yang masih ada kat tangan ni...tak per, nanti nak minta tolong misi tu tukarkan. 

Ellen rasa betul2 kosong di sini...hubby cuma datang bersama anak ellen masa hari dah malam, maklumlah kan kena kerja lebih masa untuk dapat duit lebih sikit...masa ni la Ellen rasa betul2 cam kehilangan...tercari2...alangkah baiknya kalo ellen pun macam orang lain yang punya keluarga untuk dapat kasih sayang mereka..malangnya Ellen tak punya semua itu sudah...sejak tau akan kedudukan sebenar Ellen dalam keluarga itu, mereka sudah tidak ambil tau tentang apa yang terjadi ngan Ellen...Ellen sedih sangat tapi Ellen tak boleh lawan kenyataannya...Ellen bukan sapa2 dalam keluarga itu..Ellen cuma penumpang kasih sayang yang dibelai sewaktu mereka belum ada apa2...Kini , tinggallah Ellen bersendirian melayan kehidupan sendiri...pernah juga Ellen terfikir...di mana keluarga ku yang sebenarnya..?malangnya tidak ada siapa pun yang dapat menjawab persoalan ini..Ellen kena kuat untuk menghadapi ini semua, walau perit dan payah sekali akan Ellen cuba untuk meneruskan sisa2 hidup ini...

Semalam saat Hubby dan anak Ellen datang, Ellen menangis dan mengadu tentang ini, cuma kata "Sabar" saja yang dapat hubby berikan pada Ellen, anak ellen cuma melihat saja sebab dia tak faham apa sebenarnya berlaku pada mummynya...Sabarlah anakku, suatu hari nanti, Kau akan tau juga.....

Sekiranya keadaan Ellen stabil , rawatan akan diteruskan hari ini...doakan saja ya korang2...agar esok ada lagi untuk Ellen terus bersahabat dengan korang...

Harapan Ellen cuma satu....ingin melihat anak Ellen membesar di depan mata...tapi kalo sudah takdirnya sesuatu yang berbeza dengan apa yang Ellen ingini...Ellen pasrah....


p/s....Entry ini bukan untuk menarik perhatian orang untuk membacanya, inilah kisah ellen sebenar...tidak ada kaitan dengan orang lain....entry ini ellen tinggalkan untuk mereka2 yang berkenaan dalam hidupku agar ianya menjadi kenangan bila sampai masanya....

2 comments:

diana said...

teruskan menulis ellen kalau itu bisa buat ellen tidak kesunyian lagi..akak baca!!:)

.:|kamaryeah|:. said...

sis ellen~
harap sis tabah ya~
klo mar xdpt baca on time mar akan pastikan mar baca sume entri sis~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...