Followers

Tuesday, March 15, 2011

Aku seorang anak

Langit memang tak selalunya cerah.....demikian juga kehidupan kita di dunia ini...tidak semua yang kita harapkan akan berhasil dengan baik...namun apa yang penting bila kita menghadapi sebarang masalah di dalam menjalani hidup ini, seharusnya kita harus tabah dan bersemangat kuat untuk meneruskan sisa2 kehidupan ini.

Kalo nak diikutkan ianya memang satu tamparan yang maha hebat lebih kuat dari tsunami yang melanda Jepun baru2 ini...namun ku teruskan saja langkahan kaki ini untuk menghabiskan segala sisa2 hidupku ini...

Tidak cukup satu dugaan yang DIA berikan padaku, kini ku harus lagi menghadapi dugaan baru...dugaan yang amat berat sekali bagi ku...tak mengapalah kan..dugaan itu sesuatu yang baik untuk ku mematangkan diri ini ..biarlah apa saja yang datang, aku akan cuba untuk menghadapinya dengan setenang2 nya...

Saat kata2 diucapkan pada diriku, saat itu jugalah aku menangis,.airmata begitu deras sekali keluar dari mataku...ku cuba untuk menghentikannya namun payah sekali..aku sendiri tidak mampu untuk menahannya dari terus mengalir...sampai saat ini...kata2 itu masih lagi terngiang2 di cecuping telingaku...sampai sekarang aku tidak mampu untuk melarikannya dari ingatanku....perkara ini amat amat menyakitkan hatiku...dan kini sahlah, aku keseorangan di dunia ini....

Tika aku menulis coretan ini, mengalir lagi airmata ku...tidak mampu juga ku tahan ianya dari terus mengalir..aku rindu sebenarnya..rindu pada kehidupan laluku..saat aku masih lagi menjadi salah seorang dari mereka..tapi kini..aku tidak punya sapa2 lagi...yang ku miliki kini hanyalah sang suami dan anak tunggalku...

Aku Percaya setiap apa yang menimpa diriku ini, pasti ada perkara baik yang berlaku...aku terus berdoa dan berdoa..kalo dulu..aku sudah kehilangan arah...di mana sudah Tuhanku, di mana sudah imanku, namun kini, aku telah kembali...terima kasih untuk dugaan ini...


1 comments:

CIK TOM said...

nape sedih2 ni...gn sedih ye ellen..ellen ade tom..ade pe2 leh pm tom sbb skang tom dah jrg on9..kdg2 terus buat semua entry autopublish utk seminggu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...